Foto saya
Tulisan ini adalah dunia kecil yang penuh aksara. Bila nanti sudah tiada lagi, paling tidak masih ada tulisanku berbicara kepadamu. Dengan izin Allah :)

Jumaat, 22 Julai 2011

bersabar wahai hati.....

*** ASSALAMUALAIKUM***

Bila hati mula melakar,jari mula meniti papan kekunci laptop aku ni...



Alhamdulilah hari ini..aku masih diberi kesempatan untuk bernafas ..

syukur pada nikmat ALLAH buat aku...


Sabar,sabar,sabar....

itu aje yang aku mampu lakukan..mampu teruskan..

hanya bersabar untuk mendapat redhanye..

sebab aku yakin setiap apa yg terjadi pasti ada hikmahnye,.

sekali lagi aku diuji oleh ALLAH untuk mengajar aku bersabar...

hebatnye dugaan ALLAH..

mendidikku untuk terus besabar..

Hari demi hari..

minit berganti minit...

pelbagai dugaan datang menghampiriku...

terkadang aku menangis..terkadang aku hanya sujud dan menyepi...

namun aku yakin sepenuhnya DIA sedang mengujiku...

Derita,kecewa,gembira..

dihadirkannya...hanya kadang kala aku terleka...

astagfirrullahhal'azim...

bersabar lah wahai hati...

"itukan ujian tuhanmu,jangan sekali-kali kau sesali.."

tatkala hati mula bermonolog,barulah aku menyedarinya..

terlalu hebat nilainya BERSABAR....

ya ALLAH..jadikanlah hamba-Mu ini diantara kalangan hamba-Mu yg bersabar..





Tiada ulasan:

Catat Ulasan