Foto saya
Tulisan ini adalah dunia kecil yang penuh aksara. Bila nanti sudah tiada lagi, paling tidak masih ada tulisanku berbicara kepadamu. Dengan izin Allah :)

Selasa, 10 Ogos 2010

semalam....
memberiku satu makna...
erti sebuah kenangan.....
yang mungkin tidak akan terulang pada esok hari...
dan mungkin juga akan terus berlalu....
membiarkan diri di himpit kenangan....
manis....
dan....
pahit.....
aku hanya makhluk-NYA yang kerdil...
tidak mampu meninggalkan kenangan itu...
meski pahit untuk di kenang...
kerna kenangan itu akan terus tercipta...
dan kelmarin itutetap dalam kenangan...

hari ini aku telah belajar .....
makna kenyataan....
dimana aku tetap harus menghadapinya walau sesukar mana...
kenyataan itu...
kerana...
hari ini adalah kenyataan...
dan bukan hari esok..atau kelmarin...

hari ini juga...
aku telah belajar erti harapan...
harapan yang tak pernah putus....
harapan yang memberi kekuatan....
agar terus..
berharapan...
kerana esok adalah harapan...
bukan kelmarin dan hari ini....




p/s:kenangan,kenyataan dan harapan..
mengajar aku menjadi dewasa...
dan memahami erti kehidupan sebenar...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan