Foto saya
Tulisan ini adalah dunia kecil yang penuh aksara. Bila nanti sudah tiada lagi, paling tidak masih ada tulisanku berbicara kepadamu. Dengan izin Allah :)

Isnin, 18 Februari 2013

berbahagialah



"Wahai hamba-hambaku! aku telah berikan kurnia kepada kamu dan aku telah meminta hutang, pinjaman daripada kamu.Barangsiapa yang telah memberikan suatu kepadaKu  dari apa yang telah aku kurniakan itu dengan taat, nescaya Aku membalasnya dalam waktu yang singkat (di dunia) dan aku simpan baginya untuk waktu yang akan datang (akhirat).Tetapi barang siapa yang Aku ambil sesuatu yang telah aku berikan secara paksa,namun ia bersabar dan berusaha dengan ikhlas kerana Allah,nescaya aku wajibkan pemberian hadiah dan rahmatku baginya, dan aku catatkan bahawa dia termasuk orang yang mendapat petunjuk, dan aku berikan dia menikmati nikmat memandang kepadaKu "


(Hadis Qudsi,Hadis riwayat Rafi'i dari Abu Hurairah r.a)



p/s : Allah tak kan hadirkan kisah yang sia-sia :')

Tiada ulasan:

Catat Ulasan