Foto saya
Tulisan ini adalah dunia kecil yang penuh aksara. Bila nanti sudah tiada lagi, paling tidak masih ada tulisanku berbicara kepadamu. Dengan izin Allah :)

Ahad, 20 Mei 2012

Layakkah aku?

Assalammualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

Sekali lagi aku kembali berbicara....





Alhamdulilah...
kini seorang 'aku' telahpun berada ditahun 2 sem 2..
sebagai JP...
Ini bermakna hanya beberapa ketika sahaja aku akan menjejakkan kaki ke tahun 3....


Maka dengan itu....
bergantilah 'bip' berwarna biru dari bahuku...
dan bergantilah ia ke warna merah!
warna keramat bagi Jururawat Pelatih a.k.a JP
suatu yang dinanti-nanti..
dan sudah pasti semuanya mempunyai rasa yang sama...

Tersenyum!
sepi!


Bermacam rasa silih berganti...
dari memakai 'bip' berwarna hijau
kepada biru...
dan sebentar sahaja lagi
akan berganti merah....


Namun...


Amanah dan debaran bergaul hebat!
semakin hari semakin sebati...
Sukar bagiku memakai 'bip' berwarna keramat ini 
andai aku masih terlalu banyak yang kurang....!


Layakkah aku?

--__________--"


"Mumaridho"




p/s : Semoga Allah mempermudahkan segalanya bagiku.Ini ujian terhebat buatku kerana Allah tahu aku  mampu!insyaAllah...! Man jadda wa jadda,wa man zaro'a hasadda!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan